Cea mai nouă variantă a disputatului proiect al autostrăzii dintre Pitești și Sibiu a luat forma unui drum expres “fazat”. Conform CNDAR, între Pitești și Sibiu va fi construit un drum expres ce ulterior va fi transformat în autostradă. Noul proiect a fost prezentat de ministrul transporturilor, Ioan Rus, în cadrul unei conferințe de presă. Drumul expres dintre Sibiu și Pitești este inclus în Master Planul General de Transport și va fi construit în perioada 2014-2020.
Drumul expres Pitești-Sibiu va lua forma unei autostrăzi fazate. Oficialii Ministerului Trasportului spun că acest lucru înseamnă că va fi construit în primă fază ca Drum Expres, urmând a fi transformat apoi în autostradă, acest lucru urmând a se întâmpla în perioada 2014-2020. Noul proiect a fost prezentat de ministrul transporturilor în cadrul unei conferințe de presă unde a prezentat noua formă a Master Planului General de Transport. În versiunea inițială, proiectul Pitești-Sibiu era menționat doar ca drum expres cu o perioadă de implementare între anii 2021 și 2030.
Acest sector de drum a fost extrem de controversat, amânat și pasat între guvernanți, în ciuda faptului că este vital pentru cel mai mare exportator din România: Automobile Dacia. În plus, ar scurta considerabil timpul de traversare al României de Vest la Est. Segmentul Pitești-Sibiu face parte din Coridorul IV Paneuropean și este extrem de important și pentru transportul mărfurilor din Portul Constanța spre Europa, dar autoritățile române au neglijat constant importanța acestui segement, preferând să propună autostrăzi care să lege localități cu o importanță economică mai mică. Pentru multă vreme s-a susținut că autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov este prioritară, iar toate planurile pentru Pitești-Sibiu au fost sistate. Dacă noul proiect al autostrăzii “fazate” va fi pus în aplicare, rămâne de văzut.
De asemenea, Ministerul Transporturilor a anunțat și intenția de a moderniza Șoseaua de Centură București. Pentru început se vor moderniza capetele Centurii de Nord, urmând ca apoi autoritățiile să își întrepte atenția și asupra Centurii de Sud, rămasă la statutul de drum cu un singură bandă pe sens. Pentru Centura de Sud vor fi alocați 200 milioane euro din bani europeni și ar urma să fie reabilitată în perioada 2014-2020. De asemenea, în perioada 2020-2027, va fi construită o centură de nord la standard de autostradă.